Informatyka kl. IV – VI

PRZEDMIOTOWE OCENIANIE Z ZAJĘĆ KOMPUTEROWYCH

  1. Cele edukacyjne:
  • Rozwijanie zainteresowań technikami informatycznymi.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystywania poznanych wiadomości i umiejętności informatycznych w życiu codziennym i przyszłej pracy zawodowej
  • Wyrobienie nawyków stosowania programów multimedialnych oraz Internetu do pogłębiania wiedzy z różnych dziedzin nauki i rozwoju osobistego ucznia
  • Umiejętne współdziałanie w zespole
  • Integrowanie wiedzy informatycznej z innymi przedmiotami
  • Kształtowanie zasad ergonomicznej pracy przy komputerze
  1. Sprawdzanie umiejętności dotyczy:
  • Rozwiązywania problemów za pomocą komputera
  • Łączenia umiejętności praktycznych z wiedzą teoretyczną oraz znajomości podstawowych metod pracy na komputerze
  • Znajomości wspólnych dla różnych programów mechanizmów i podstawowych pojęć i metod informatyki
  • Aktywności na lekcjach
  • Praca twórcza wykraczająca poza zakres programowy (praca własna)
  • Udział w konkursach
  • Przestrzeganie regulaminu pracowni komputerowej
  • Przestrzegania norm etycznych dotyczących poszanowania cudzej pracy i własności
  1. Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów:
  • Pisemne prace sprawdzające
  • Praktyczne prace sprawdzające
  • Zeszyty uczniowskie
  • Prace praktyczne na lekcji
  • Prace domowe

Uczeń może poprawić niezadowalająca go ocenę w ciągu tygodnia od jej otrzymania lub w terminie ustalonym przez nauczyciela. Do dziennika wpisywane są wszystkie oceny.

Uczeń nieobecny wykonuje pracę w terminie ustalonym przez nauczyciela.

Uczeń może zgłosić tylko dwa nieprzygotowania w ciągu semestru. Trzecie i następne nieprzygotowania odnotowywane są w postaci oceny niedostatecznej.

Oceny są jawne stawiane są według poniższej skali:

poniżej 41 % niedostateczny

41 % – 54 % dopuszczający

55 % – 70% dostateczny

71 % – 90 % dobry

91 % – 99 % bardzo dobry

100 % celujący