WYMAGANIA EDUKACYJNE
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE W KLASACH IV – VI
ROK SZKOLNY 2016/2017
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
– uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania z lekcji i zadania dodatkowe;
– wykazuje szczególne zainteresowanie przedmiotem;
– jest aktywny podczas lekcji i pomaga innym;
– wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzenia własnych zainteresowań i rozwiązywania problemów;
– sprawnie posługuje się językiem informatycznym.
– wypowiedzi ucznia zawierają własne przemyślenia;
– w sposób twórczy wykorzystuje wiadomości i umiejętności w nowych sytuacjach.
– w pełni korzysta z dostępnych opcji programu;
– bierze udział w konkursach informatycznych;
– świadomie przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– samodzielnie i sprawnie wykonuje zadania przewidziane programem;
– tempo pracy umożliwia wykonywanie zadań wykraczających poza program;
– pisze wszystkimi palcami, sprawnie i szybko, metodą bezwzrokową;
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
– uczeń samodzielnie wykonuje na komputerze wszystkie zadania z lekcji;
– wykazuje zainteresowanie przedmiotem;
– wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzenia własnych zainteresowań;
– zawsze poprawnie posługuje się słownictwem informatycznym.
– wypowiedzi ucznia są wyczerpujące;
– podczas wykonywania zadań wykazuje dużą staranność i sumienność;
– korzysta z opcji programu w zakresie przewidzianym programem;
– przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– samodzielnie i sprawnie wykonuje zadania przewidziane programem;
– tempo pracy umożliwia wykonywanie zadań przewidzianych programem;
– pisze szybko i sprawnie, wszystkimi palcami, nie robi błędów (literówek);
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
– posiada większość wiedzy przewidzianej przez program;
– wykazuje zainteresowanie przedmiotem;
– stara się pracować samodzielnie;
– wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzenia własnych zainteresowań;
– poprawnie posługuje się słownictwem informatycznym;
– wypowiedzi ucznia nie wyczerpują całości tematu;
– wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzenia własnych umiejętności z niewielką pomocą nauczyciela;
– korzysta z opcji programu w zakresie przewidzianym przez program;
– przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– sprawnie, z niewielką pomocą nauczyciela wykonuje zadania;
– tempo pracy umożliwia wykonywanie zadań przewidzianych programem;
– pisze szybko, robi niewiele błędów (literówek);
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
– opanował podstawową wiedzę przewidzianą przez program;
– wykazuje niewielkie zainteresowanie przedmiotem;
– pracuje z niewielką pomocą nauczyciela;
– w niewielkim zakresie wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzania własnych zainteresowań;
– wypowiedzi ucznia nie wyczerpują całości tematu;
– słownictwem informatycznym posługuje się nie zawsze poprawnie, popełnia nieliczne błędy;
– korzysta z opcji programu w zakresie umożliwiającym wykonanie podstawowych operacji;
– w wykonanej pracy nie widać inwencji twórczej;
– przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– sprawnie, z niewielką pomocą nauczyciela wykonuje zadania;
– tempo pracy umożliwia wykonywanie podstawowych zadań przewidzianych programem;
– poprawnie posługuje się klawiaturą, popełnia nieliczne błędy w pisaniu;
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
– opanował wiedzę niezbędną w toku dalszego kształcenia;
– wykazuje niewielkie zainteresowanie przedmiotem;
– pracuje z pomocą nauczyciela;
– w niewielkim zakresie wykorzystuje posiadaną wiedzę do poszerzania własnych zainteresowań;
– słownictwo informatyczne opanował w niewielkim zakresie;
– korzysta z opcji programu w niewielkim zakresie;
– nie zawsze przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– tempo pracy nie pozwala na wykonywanie większości zadań przewidzianych programem;
– poprawnie posługuje się klawiaturą, pisze wolno, popełnia liczne błędy;
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
– nie opanował podstawowej wiedzy;
– nie wykazuje zainteresowania przedmiotem;
– pomoc nauczyciela jest niezbędna do wykonania najprostszych zadań;
– nie wykorzystuje posiadanej wiedzy do poszerzania własnych zainteresowań;
– nie posługuje się językiem informatyki, nie rozumie podstawowych pojęć;
– nie potrafi korzystać z opcji programu w zakresie umożliwiającym realizację zadań przewidzianych programem;
– nie przestrzega zasad bezpiecznej i higienicznej pracy z komputerem;
– nie wykonuje powierzonych zadań nawet z pomocą nauczyciela;
– tempo pracy nie pozwala na wykonywanie zadań przewidzianych programem;
– posługuje się klawiaturą w stopniu uniemożliwiającym realizację programu;